Chystané hybridní rypadlo má mít neuvěřitelně hospodárný provoz

Kobelco Construction Machinery uvede hybridní hydraulické rypadlo SK80H-2 hmotnostní kategorie 8 tun v lednu 2010 na japonský trh.

Ukázalo se, že SK80 Hybrid spotřebuje ve srovnání s konvenčním 7-tunovým strojem o 40 % méně paliva. Hybridní technika, která dosahuje této úžasně nízké spotřeby paliva, má ještě více posílit dobré jméno firmy Kobelco na poli výroby hospodárných stavebních strojů.

Hybridní hydraulické rypadlo SK80H

Při konstrukci pásového rypadla SK80 Hybrid se vycházelo ze dvou hlavních myšlenek: za prvé dosáhnout výjimečnou a nesrovnatelnou úsporu paliva a za druhé, s tím, jak se omezují emise CO2, vytvořit takový produkt, který bude moci pracovat v zastavěných územích. Tedy tam, kde lidé nejvíce pocítí jeho účinek. Rypadlo SK80 Hybrid, které přichází do prodeje, je nehlučným městským stavebním strojem. Jsme si jisti, že si zákazníci všimnou nejen snížené spotřeby paliva a emisí CO2, ale také jeho extrémně tichého chodu. Hybridní systém Kobelco vyrovnává zatěžování motoru a ukládá nadbytečnou energii při mírném zatížení stroje, aby mohla být využita při větším vytížení. Díky tomu bylo možno vestavět motor menší velikosti a tím dosáhnout významné úspory paliva. Další úspora energie je dosažena nejen znovuzískáním energie z brzdění otoče, ale díky jedinečné technologii Kobelco je možno obnovovat a recyklovat nadbytečnou energii z volnoběhu motoru, poprvé ve stavebním stroji. (Jako konvenční stroje, i hybrid je vybaven vypínáním motoru po jedné minutě běhu naprázdno, aby nedocházelo ke zbytečnému plýtvání energií.)

SK80 Hybrid je vybavený nikl-metal hydridovou baterií. Její vysoká koncentrace energie má silný podpůrný účinek při kompaktní velikosti. Má dvojitou zásluhu na šetření jak energie, tak i prostoru.

Co se týká zlepšení spotřeby paliva, zcela minimální hodnotou je snížení o 40 % (testy firmy Kobelco ve srovnání s konvenčním strojem). Ovšem podle údajů pocházejících ze sledování konkrétních pracovišť, dosáhl stroj překvapivé úrovně úspory paliva, která je dokonce ještě lepší (při demolici budov: snížení spotřeby o 54 %; při práci na úložišti odpadu: snížení spotřeby o 59 %; při přípravných pracích pro základy pro bytovou výstavbu: snížení spotřeby o 60 %).

Poté, co byl první dokončený hybridní hydraulický bagr na světě odhalen na výstavě Intermat ve Francii v dubnu 2006, byl vystavován na japonské přehlídce Conet v červenci a na výstavě Concrete v Las Vegas v listopadu téhož roku, a dále v Shanghaii na Baumě v říjnu 2008. Kobelco tak předvedlo svou hybridní hydraulickou technologii rypadel na předních trzích světa: Evropa, Japonsko, Amerika a Čína. Data shromážděná z testů, které monitorovaly činnost stroje, byla následně užita pro identifikaci a řešení všech zbývajících problémových oblastí, díky čemuž jsme schopni nabídnout stroje k prodeji v lednu 2010.