Téma: Zaválcovaná příjezdová cesta pro OA

Autor

Zpráva

Miloš Celný

Členem od: 12.02.2015
Příspěvků: 2

12. únor 2015 13:02:21

Dobrý den, obracím se o radu. V rámci co nejlevnější příjezdové komunikace jsem slyšel o řešení, kdy se dá finální vrstva řešit jako šotolina a do ní zaválcovaný "ostrý" štěrk.
Může mi k tomu někdo něco doplnit, případně jaký potřebuji válec pokud se jedná o zatížení osobním automobilem. Díky, Miloš


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

12. únor 2015 18:56:45

Da se to pouzit, i kdyz ja osobne volím obracenou variantu, dat hruby sterk, ktery zajisti unosnost povrchu a zakalit sotolinou ( prosypat svrsek ) ktery zpevny hruby sterk, jednat funguje jako pojivo po zahutneni a druha vec je kosmeticka uprava rovinnosti. Pokud mozno zahutnit valeckem, pripadne deskou, ale ne zadnym 80kg čolkem. Pokud date dolu sotolinu, tak se muze pri velkych destich rozmacek podklad a vymacknou se koleje ( jde pochopitelne o vrstvu, je rozdil 3-4cm nebo 15cm ) Pokud mate podklad ktery byva casto vlhky, je dobre dolu dat geotextilii, zvysi unosnost a dale funguje jako separator bláta, neprotlaci se do sterku a neznehodnuceje ho. Propusti pouze vodu. Ovsem vse zalezi na financnich moznostech a dale na ucel cesty, zda je jen provizorni, nebo zda ma neco vydrzet. Pripadne se da pouzit misto kamenika betonovy recyklat bez prachove slozky. Je tam rozdil v cenne. Tuna je kolem 90 - 150kc a sterk cca 250 - 400kc. Tot muj nazor, zatim vsechny cesty co jsem delal tak drzi. Pokud nekdo ma lepsi napad, rad se priucim happy


Miloš Celný

Členem od: 12.02.2015
Příspěvků: 2

13. únor 2015 05:21:03

Díky za reakci. Doplňuji. Spodní skladba je původní z doby stavby štěrk frakce 35-125. Toto by mělo být "konečné" řešení na co nejdelší dobu. Vrstva šotoliny je 1-5 cm právě i z důvodů srovnání. Zaválcování ostrého štěrku prý řeší to, aby za vlhkého počasí byla cesta pochozí a neměl si boty jak když přijdeš z pole. Údajně je nejlepší co nejostřejší (křemenný).
Miloš


Přidat příspěvek k tématu