reklama
KOBEX Bohemia s.r.o. - Dressta
reklama

Téma: Vychytávky a experimenty u vyproš´tování techniky.

Autor

Zpráva

Jan Kučera

VT-55

Členem od: 15.12.2009
Příspěvků: 367

25. září 2012 19:33:32

Každý bagrák si tím určitě prošel.Tak mě zajímá jestli máte nějaký svůj postup,yvychytávky a zkušenosti,když např nebyla další technika na vytažení.No pochlubte se,jaký postup,jak dlouho to trvalo,jak jste zapadli, atd.Vyprošťováním se zabývám tak se třeba přiučím.
Např podkládání patek u traktorbagru ,lano ke stromu a k podkopu atd...

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Radek tb

Radek tb
Členem od: 28.09.2008
Příspěvků: 650

25. září 2012 22:39:03

Dotaz kolik je práce na vyprošťování?? to máš jako firmu jen na to nebo doplněk?znám že odtahový služby maj jeřáb nebo taak .nebo o tobě vědi hasiči a táák ,dost mě to zajímá happy

http://www.zemni-prace-taborsky.cz


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15.12.2009
Příspěvků: 367

25. září 2012 22:51:48

firmu na to nemám,ale vzhledem ktomu že ty vyproš´tovací tanky vlastním,tak to dělám.Spolupracuji s místními zemědělci,odtahovkou, s hasiči,ikdyž ti je taky mají.Odtahovka má jeřáby,mají i lepší auta,ale to co oni udělají se 3 auty já udělám s jedním tankem.oni mají slabší navijáky.
Dost také jezdím ve spolupráci s hasiči na povodně,zpravidla do libereckého kraje.práce to samozřejmě není na každý den,je to tak cca 1-2 do měsíce.Zpravidla to co nezvládne odtahovka.Ono to taky není zrovna práce levná,ikdyž si ůčtuji jen naftu,ale při spotřebě toho tanku to je i tak dost. Jsem schopný vytáhnout zapadlou techniku která má váhu(i s odporem terénu- např bláta) max 320tun.V současné době uvažuji o koupení další VT-34 takže dalších 120tun k tomu a nebo jeřábu AV30 T815 8x8.

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Luděk Hurych

Členem od: 30.05.2010
Příspěvků: 246

26. září 2012 07:04:05

Zajímala by mne spolehlivost tanku.

Obávám se, že je to stroj, který jeden den pracuje a potom se týden na něm musí makat.
Co směrové spojky, jaká je životnost pásů? Slyšel jsem názor, že tank projede skoro všude, hlavně moc nezatáčet a nevyhýbat se každé díře...
Náhradních dílů bude asi dost, ale opravy budou náročné na dílenské prostory a zvedací techniku, všechno veliké a sakra těžké do ruky, zvenčí samý pancíř místo deklů...


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15.12.2009
Příspěvků: 367

26. září 2012 11:56:25

je to docela spolehlivý,to že to jden den jede a pak ne je blbost.jen v zimě se musí nejdřív zapnout předehřev motoru abys to nastartoval.Startuje se to stlačeným vzduchem,takže to není jak u auta.ale problémy jsem s tím zatím neměl na to jak je to starý.
Jinak co se týče náhradních dílů těch je dost,oprava sice není snadná,ale momnetálně jsou 2 po generálce,takže dooufám že ho zas nebudu muset kuchat.Mám na to podomácku vyrobený portálový jeřáb s nosnost 25tun.takže co potřebuju si zvednu.Celej tank sice ne ,ale zase mám jámu takže na podvozek a pásy lezu tam.Nejhorší je vyndávat motor (V12 40000ccm 510kW)

Pásy jsou spolehlivý,ale nemají moc rády pařezy a vyčuhující kusy ostrých betonů a želez.pak se ohýbají články nebo se dá i přetrhnout.Je to legovaná ocel takže to je tvrdý. A i když se začneš točit na fleku tak se moc neobrušují spíš roztrháš asflat (což se mi už povedlo)

je to jako u bagru když se o něj staráš tak slouží.Samozřejmě že tank snese hrubé zacházení ale i tak se o něj musím starat.jedíný co je nevýhoda že to žere 260-1100 litrů nafty/100km.Při použití navijáku tak asi 20 litrů na hodinu.

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1720

26. září 2012 20:11:18

honzo vyprošťuješ a účtuješ jen naftu.....asi mi do toho nic není,ale nabízí se otázka z čeho to všechno tedy financuješ?


Roman N

Roman N
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 213

26. září 2012 20:31:46

a nestačilo by na běžné vyprošťování něco takového? - http://jazdene-nakladne-vozidla.s...=1&cat=2&pageNum=2&ad=84

Myslím na zapadnuté kamiony atd. přece jen těch utopených pásových bagrů zas tolik není, nebo ano?


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15.12.2009
Příspěvků: 367

26. září 2012 21:59:27

ano o koupi tohohle AVčka uvažuji,ale já chci 30 tun tohle je AV15. má i 2 navijáky na vyproš´tování ale jeden max 20tun a druhý 10t.Můžeš dát kladku(u tohohle bohužel jen jednu) ale té síly co má tank stejně nedosáhneš. Ze všech vyproš´tovacích strojů má tank největší sílu navijáku ovšem také největší spotřebu.

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15.12.2009
Příspěvků: 367

26. září 2012 22:11:13

jinak na kamiony většinou nejezdím,já dělám většinou to co nezvládne odtahovka.Takže ty bagry,nadměry,pro místní družstvo traktory a kombajny atd... Jinak já ten tank dost často používám na trhání velkých pařezů kde lakatoš nestačí.Tam už si ale účtuji i práci.Jinak s tím placením to je jak u čeho.Když je to práce na chvilku tak mu řeknu jen za naftu,když je to na dýl tak si tu práci také naúčtuji.např odtahovka mi to platí,zemědělci také,a pro hasiče to dělám zdarma protože vím že když budu potřebovat oni mi také pomůžou a nic za to nechtějí.A u povodní to je zase za naftu,ovšem minule mi z libereckého kraje přišlo víc než jsem čekal,napočítal jsem jim jen naftu ale oni přidali 20táců navíc za práci a ochotu.Náklady na opravy atd kryju ze svého normálního zaměstnání a z kšeftů.

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Martin Horáček

Členem od: 25.12.2010
Příspěvků: 95

02. říjen 2012 20:25:44

Ahoj Honzo, zajímalo by mě čím ty pařezy uvazuješ... tedy co je mezi lanem navijáku a pařezem. Dokážu si představit lano, nebo řetěz, který vydrží v tahu nějakých 400tun, ale nedokážu si představit, že takový tah vydrží něco uvázané na zdrh. Hoď mi příležitostně foto happy


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15.12.2009
Příspěvků: 367

03. říjen 2012 01:41:50

nějaké foto hodím.na úvazy používám řetěz pr. 45mm nebo tzv někonečné smyčky-hadráky.je snimi lepší manipulace nechal jsem si ušít speciál na 150tun tzn na zdrh 110tun což na jeden tank stačí.Těch 400 tun to bych musel použít 4 tanky.Momentálně mám jen 3( 4 je nepojízdný), uvažuji o koupi VPV.Takže momentálně je to max 320tun.(VT-55 100tun,VT-55 100tun a VT-34 120tun.)
Jinak co jsem dělal největší pařezy(topoly 1.4m v průměru) tak jedna VT-55 mě stačila.Když bych musel použít 2 tanky tak dám 2 hadráky nad sebe.
Spíš se ale vždycky snažím najít silné kořeny pod kterými tu smyčku protáhnu takže potom se nemusí dávat na zdrh.Většinou se musí pařez trochu odkopat aby se našel nějaký ten kořen nebo aspoň kmen.Nejradši kácím celé stromy tak jak jsou stačí pak ze žebříku dát kolem něj kurtu a jde k zemi celý.Na normální pařezy-do pr. cca metr dávám jednu kladku což je 60tun a bohatě to stačí..

Bohužel zatím nemůžu použít 3 tanky najednou prože nemám tolik řidičůhappyA schází mi jedna souprava. max 2-já a kamarád.
2 věc je přeprava: 1 tank =1 T813 a podval.Což není zrovna nejmenší souprava.A pak s tím jet někam do města..... Pokud bych chtěl použít 3 tanky tak bych musel sehnat 1 řidiče ale hlavně další podval a tahač Protože mám jen dva podvaly a dvě osmikolový tatry( T813 a T815 VVN) A pak ještě Tatra 816 12x12.Ikdyž je pravda že ta 813 by zvládla 2 podvaly s tankem za sebou ale proč ji trápit.

Ta VT-34 je jako záloha.V garáži to nehnije takže to tam může stát,jen to jednou za měsíc jedu projet aby to nezatuhlo a naplnilo vzduch.

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Jaroslav Maurer

takto jsem začinal
Členem od: 22.03.2011
Příspěvků: 63

04. říjen 2012 20:46:31

Zdravím

Tedy než se pustit a kupovat AV30 to by jsem se raději podíval po AV15 má dost silný naviják jen se sní musí umět dělat.
Na slovensku vytáčela jedna AV15 most v Bratislavě.
odkaz je tady http://peterpaulik.blog.sme.sk/c/...ta-Apollo-cast-3-Otocenie-mosta.html.
Když si je seženete tak máte i tahač pro podval utáhne 65 tun má redukci a vybavení jako Vaše VT svařovací - řezací agregát a když se z radlice sundají ty trubky co jsou na straně pro vidítko pomocného navijáku tak už to není ani nadrozměr. A v republice je firma která na ně vyrábí přípravek který se vzadu zavěsí na 4 čepy hydraulika na rychlospojky a odtáhnete na tom i autobus.

Strojník kolových automobilních a pásových rypadel
Jeřábník s praxí na AD-28,AD-20,AV-14,AV-15
a nově RT - ZZ


Radek tb

Radek tb
Členem od: 28.09.2008
Příspěvků: 650

04. říjen 2012 21:33:29

jan kučera :máš fotky tvé techniky dost mě to zajímá happy

http://www.zemni-prace-taborsky.cz


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15.12.2009
Příspěvků: 367

04. říjen 2012 23:04:34

Jaroslav Maurer
ano ale AV-30 je přece to samé,jen jeřáb nemá nosnost 15 tun ale 30tun.Navijáky má přece každé AVčko,a co se týče těch "brýlí" ty nepotřebuji.Tedy zatím ne. Koukám že děláte na AVčkách,vlastním jeden řekl bych možná unikát,je to AV8 na podvozku Tatry 138 4x4..ten tedy ještě nemá naviják,ale jen jeřáb.

jinak časem hodím nějaké fotky ale musím něco nafotit.První fotka je když jsem si pro něj jel,tak jsem ho hned vyfotil,je to VT-55 .Po generálce.

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Jaroslav Maurer

takto jsem začinal
Členem od: 22.03.2011
Příspěvků: 63

07. říjen 2012 20:27:40

Jan Kučera

Já se nechci hádat ale viděl jste křivku nosnosti u AV-30 a AV-15? Jen aby dal na „zadek“ hák a mohl začít něco zvedat s AV30 tak je na 5 ti metrech vyložení. Potom se podívejte na vysunutí opěr když se rozkročí AV-30 na silnici tak ji nestačí okresní silnice svojí šířkou. A naviják ? určitě jste se díval že AV-15 má 150 metru lana a AV-30 má 70 když vyprošťujete málo kdy je to na přímo a s krátkým lanem asi nedáte 2 kladky jako na AV-15. A hlavně AV-15 pracuje do skonu 5ti stupňů bez problému má i pojezd z břemenem a do 4 tun dělá na pneumatikách. Zkuste ses AV-30 jen otočit to rameno co tam je použitý z AD-28 do strany a nebýt pořádně „zapackovaný“(vysunuty opěry).

A Váš prototyp ? nevím nevím, už první jeřáb co byl vyrobený která mohl provádět odsun a vyprošťování byl na 3 nápravovém podvozku. Byla to Praga V3S AD 050 potom následovala AV-3 . A první na Tatrách byl opravdu AV8 a měl naviják ale vždy to bylo 6x6. Potom AV-14 a AV-14.1 taktéž 6x6 a vždy měly naviják.
První 8x8 byla AV-15 ze Slovenska má 2 navijáky jeden hlavní a jeden pomocný pro vytažení hlavního lana navijákua lehké vyprošťování . A poslední co mám informace byla RV-20 SAS.

Strojník kolových automobilních a pásových rypadel
Jeřábník s praxí na AD-28,AD-20,AV-14,AV-15
a nově RT - ZZ


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15.12.2009
Příspěvků: 367

08. říjen 2012 14:13:53

Jaroslav Maurer

Díky,takže podle vás kdybych měl něco kupovat tak je lepší AV15 ? A co třeba AV20, jaký na ni máte názor co se týče parametrů a možností?

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Jan Křesťan

Jan Křesťan
Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

08. říjen 2012 19:44:29

Prumyslova PHA


Jaroslav Maurer

takto jsem začinal
Členem od: 22.03.2011
Příspěvků: 63

09. říjen 2012 15:27:24

Jan Kučera

Tak to je určitě lepší volba AV-20 než AV-30. Ale zase když porovnáte třeba AV-20 tak má v zadu klasické výsuvné opěry takže zase se rozkročí a zabírá místo AV-14 má vzadu svařenec a opěry jen z pouští dolu. A když se provádí vyprošťování navijákem tak se opěry používají jako kotva to asi s výsuvnýma opěrami neuděláte nebo to uděláte jen jednou. A nevím jak novější ale třeba první AV-14 s lámacím ramenem měly možnost odpojit (stáhnout čep) od výsuvnéhé části pevnou část ta co byla na straně a bylo možno pracovat jen v „vyprošťovací variantě“ kdy byl hlavní výložník a výsuvný bez kladnice (háku) . A když se dala nekonečná smyčka to závěsu tak jste měl 3 pohyby a pomocník ovládal ještě k tomu naviják takže jste táhl navijákem a nadzvedával jeřábem. Proto když se podíváte tak vyprošťovací firmy mají pořád ty původní s „lámacím ramenem“. Na AV-20 jsou dobré ty přední opěry co se ručně vyklopí a můžou se i vysunout to AV-14 nemá i když jsem už viděl úpravu kam to dávaly samy. Třeba AV-15 když přepíná z navijáku do jeřábu tak nesmí být naviják v tahu. Takže musíte vědět na co to vlastně chcete jestli jeřáb nebo vyprošťovací speciál.

Strojník kolových automobilních a pásových rypadel
Jeřábník s praxí na AD-28,AD-20,AV-14,AV-15
a nově RT - ZZ


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 185

21. listopad 2017 21:10:00

Jan Kučera, jak je to s tím Vaším VT 55A? Našel jsem úplně stejnou fotku na webu excaliburarmy.com Tak nevím, jak to s Vámi doopravdy je?


Přidat příspěvek k tématu

Renomag: Kladiva, lžíce, zuby, podvozky
reklama