Téma: Traktorbagry, Buldozery, Grejdry, Válce, Pásove a Kolové nakladače, Drtičky a ostaní
Autor
Zpráva
08. únor 2012 20:13:38
to je traktor?
08. únor 2012 20:28:32
To jo ale nevím k čemu měl to druhé rameno stím výsuvným nekolikanásobným teleskopem.
08. únor 2012 20:37:29
To už tady bylo... To druhé rameno je montážní koš. Jedna věc je jistá a to že tahle mašina stojí cca 2x tolik co normál traktorbagr.
08. únor 2012 23:33:49
Hmm pěkný moc. Ve Švédsku jsem ho okukoval naživo v akci Je to docela hovado je to pěkny akorád mi přišlo že to má docela slabé čípky na potkopu .Snad to maj ošefovany A za ty peníze to je o ničem hlavně u nás v Čechách.Takže Ostrovkum zdar
14. únor 2012 18:51:02
video od aquasysu, no nevím estli bych do toho vlezl. v bagru si troufnu hodně, ale testovat boční náklon... mám se asi mooc rád
14. únor 2012 19:13:15
ja jsem delal svah E61 komancem a je to o prvni jizde bokem, pak uz to cloveku neprijde, rikali mi stary chlapy z buldozeru, ze buldozer se na bok neprevrhne, driv se sklouze dolu, nez aby se prevrhnul
14. únor 2012 19:34:00
je to možný...někde sem viděl video jak Stalinec letí bokem po svahu,dopadnul do potoka a nepřevrhnulse....ale nemožu to najít...
15. únor 2012 23:20:33
Říká se, že člověk se dřív pos*re než se převrátí... ale není radno si zahrávat. A to především u aut - jedno kolo vjede do díry a už se válí sudy.
I tady na tom videu si můžete všimnout, že když se mu začnou protáčet pásy hned se mu stáčí zadek dolů. Tady v tomto případě je to samozřejmě lepší, protože jde do stabilnější polohy, ale obecně jsou toto momenty, kdy jdou veškeré tabulkové hodnoty do háje...
U nás kdysi dávno fungovala cihelna a hlína do ní se nahrnovala po svahů dolů. No a povídá se, že jak to tím détíkem hrnul, nějak strojníkovi zajela nešťastně radlice dolů, nebo narazil do něčeho hodně tvrdého a přeltěl přes čumák a radlici... Nevím no, je to takové těžko uvěřitelné, ale slyšel jsem to nezávisle od několika lidí.
23. únor 2012 07:55:27
http://forum.farmweb.cz/viewtopic.php?f=125&t=526 Jestli to prodávají vojáci,tak by to mohlo být KNB 250
23. únor 2012 16:44:47
hned jak jsem ho viděl..napadlo mě KNB...býval u nás v cukrovaru na řepu...než ho zavřeli...(ten cukrovar)
23. únor 2012 17:32:31
http://bagry.cz/clanky/job_report...nolomu_bystrec_spolecnosti_tarmac_cz
Pamatujete si ještě někdo nakladače DOK-M, které byly v armádě nahrazeny právě KNB?
23. únor 2012 19:41:49
Nakladač DOK znám jen z vyprávění od táty který s ním jezdil na vojně.Mělo to mít diesel agregát a v každym kole elektromotor.
Jestli najdu foto určitě to sem dám a zkusim zjistit víc.
24. únor 2012 00:24:16
Ano, DOK je skutečně pojem. Na odkazu, který sem vložil Pavel Barvínek je ten náš. Jen na něm ještě není klapačka, kterou jsme sundali při transportu.
Skutečně je pojezd poháněn elektrikou, což nám zpočáku působilo hodně komplikací. Ten stroj jsme vezli ze středního Slovenska a ta anabáze nám trvala asi 20 hodin. Při nakládce jsme se vůbec nepokoušeli ho zprovozňovat, respektive jsme to vzdali, když s námi nechtěl spolupracovat ani motor. Nakonec jsme vyndali ozubená kola mezi elektromotory a koly (něco jako koncový převod). Tím jsme docílili toho, že se nám alespoň začala otáčet kola. Pro nakládání jsme si zavolali jeřáb, který přizvedl zadní část stroje a Tatrovka ho zapředek vytlačila na podvalník... To kino si umíte představit . Domů jsme se dostali tenkrát až kolem páté ráno.
Motor si nakonec dal říct. Zajímavostí je, že motor je klasický dvanáctiválec z Tatry 813, ovšem pomáhají dvě turbodmychadla, což žádná jiná 813 neměla, až 815. Motor pak pohání generátor, který vyrábí elektřinu pro elektromotory pojezdu.
Následně jsme se pustili do té elektrárny... A protože od nás takové elektrice nikdo nerozumí, zavolali jsme si odborníky. Těch "odborníků" se tady vystřídalo asi 6 a všichni od toho utekli. Nakonec byl problém pouze v zaoxidovaných kontaktech a navíc ještě přesném postupu při spouštění stroje.
Velmi zajímavé je i vedení oleje. Na stroji nejsou téměř žádné hadice. Všechno v trubkách a otočná místa mají systém dutého čepu s manžetami. Přesný princip ale vysvětlit neumím. Bohužel firma, které jsme zadali celý stroj na přetěsnění, to udělala zásadně špatně a po několika hodinách to začalo téct. Navíc vůbec neudělali píst otoče (ani se jim nedivím, vůbec nevím jak se vylaboruje ven - asi se bude muset sundat kolo). Abychom nepůsobili ekologickou katastrofu, stroj jsme prozatím odstavili a čeká na kompletní renovaci, včetně právě hydrauliky na druhý pokus.
Co se týká práce se strojem, koncepce kabiny před přední nápravou a zároveň vysoko je dokonalá. Na lopatu vidíte daleko lépe než v takovém bobíkovi. A zároveň i o zadním rohu, který je někde deset metrů za vámi, máte tak nějak pořád dobrý přehled. Z toho důvodu vám vůbec nepřipadne jak obrovský stroj řídíte. Zkrátka padne úžasně do ruky.
Z hlediska výkonu to je kapitola sama pro sebe. Už jen samotná hmotnost 40 tun hodně napovídá. Navíc elektromotry nemají hranice, jsou schopni servat gumy, ale nezastaví se. DOK je zkratka pro DOzer Kolový, spíše než nakladač byl stavěn tedy především skutečně jako dozer. V armádě byl určen pro vytváření okopů pro tanky a norma pro jeho vyhloubení byla kolem 2,5 minut.
Hydraulika je ovládaná joystikem. Pedály jsou plyn a dvě brzdy. Jedna brzda je pro zastavení natvrdo, druhá myslím odpojí elektriku. Po sešlápnutí plynu hodně nahlas klapne relátko k pojezdu a zároveň se zvýší otáčky motoru. Pro pojezd se musí motor trochu honit, aby měl generátor otáčky a dával dost elektřiny. Kabina je mála a je v ní hrozné horko - tenkrát se to moc neřešilo. Ale myslím, že i zhýčkaný strojník si zvykne . Zato je v ní krásně ticho, protože motor je vzadu.
Na tom Slovensku tenkrát stály dva, oba nové. Jeden šel k nám, druhý do hutí. Vedle toho tam ještě stál rýhovač sovětské výroby pro hloubení zákopů pro vojáky. Škoda, že jsem ho nemohl zachránit taky, ale peníze netisknu...
A ještě přikládám fotku pro srovnání velikostí
24. únor 2012 13:07:08
Jo co jsi napsal je pravda ale musím dodat jak viděl bláto tak je konec a na Doupově bylo takový mazlavý ani z pásu u tanku to nešlo vyklepat.F.
24. únor 2012 20:04:12
Myslim vyčerpávající referát a krasný fotky.Paráda.
25. únor 2012 23:41:28
Františku máš asi pravdu, už jsem to někde slyšel... a vlastně i tak trochu zažil... no původně jsem to sem nechtěl psát, ale budiž:
V době, kdy jsme doka zprovzňovali stál na hodně podmáčené louce, kde kdysi býval rybník. Jednomu z těch elektrikářů se po několikadenním boji podařilo stroj uvést do chodu (bohužel jen na chvíli a evidentně náhodou). Pln nadšení sešlápl plyn a "jel se projet"... podmáčená louka, režim 4x2, plný plyn a nezkušenost = Dok během několik sekund zahrabaný až "po nápravu". Podruhé už se mu ho rozchodit nepovedlo, takže jsme nemohli vyrejdovat ani připnout 4x4. Toho člověka jsem s mnoha díky vypoklonkoval.
Nakonec nám nezbylo než znovu vytáhnout ozubený kolečka a tahat. Připadal jsem si jak když dědeček s babičkou tahali řepu - nejdřív jsem tam poslal Crystala, který byl nejvíc po ruce - no to bylo úplně k smíchu. Ani Tatra s tím nehnula. Pak brácha navrhl, že to vynavijákujem ven. Napřímo se střihali pojistný šrouby jako by to byly sirky. Přes kladku se zase přitahovala Tatra k dokovi. Šlo do tuhého. Zvolili jsme silové řešení... Tatra 815 8x8, Tatra 813 8x8 a dvě silný lana z tanku nakrátko nezklamaly. Vlastně zklamaly, na 813 jsme oddělali spojku. Vidíte sami, že já toho DOKa prostě musím milovat
26. únor 2012 07:57:53
Fotky z toho tahání řepy asi nemáte?...byla by to pěkná fotoreportáž
26. únor 2012 09:49:00
on je to vskutku povedeny maslostroj
26. únor 2012 18:05:45
Franta:nevíš náhodou jméno toho v levo??
27. únor 2012 20:01:22
Rozšíření areálu Presbeton Slavíč - stroje firmy Tvrdoň Stroje a Stavby
http://www.youtube.com/DannyHeavyMachinery