Použité stroje 0 %
reklama
Jeden všeuměl už ne!
reklama

Téma: Lanove bagry

Autor

Zpráva


Aleš Bílek

Aleš Bílek
Členem od: 09.08.2017
Příspěvků: 2

09. srpen 2017 10:23:14

Nějaká Unex E25 (?) ze Smolnické výsypky poblíž Nové Role.


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 367

09. srpen 2017 13:34:41

Aleš Bílek: E-302 alebo E-301


Ondřej Hájek

Ondřej Hájek
Členem od: 04.03.2007
Příspěvků: 1680

09. srpen 2017 15:26:39

V brněnském parku Lužánky jsou přes léto k dispozici staré ročníky Brněnského Večerníku. Některé úvodní stránky jsou opravdu zajímavé, jako třeba tato z pondělí 23. srpna 1976. Věděl by Tibor, co je to za bagr, který budoval exprestrasu v Brně-Řečkovicích?


Tomáš Straňák

Členem od: 12.01.2015
Příspěvků: 66

09. srpen 2017 20:06:16

Ještě než to Tibor identifikuje zkusím menší typ - D-061 / D-062? ;-P


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 367

09. srpen 2017 22:09:27

Je to tak, ako píše Tomáš. Ani ja nedokážem rozlíšiť D-061 od D-062 (ak nevidieť označenie na bagri happy ).
Ak ale máme foto s hĺbkovou lopatou, tak sa prikláňam k typu D-062: podľa katalógu NS D-061 má násadu, ktorá sa od kĺbu na výložníku k lopate plynule rozširuje.


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 367

09. srpen 2017 22:19:16

Katalóg NS D-062 nemám, ale fotky, ktoré som mal možnosť vidieť a na ktorých bolo zrejmé označenie D-062 (žiaľ, takých fotiek veľa nie je), ukazovali iný tvar násady lopaty aj päty výložníka. Tak sa to dá rozoznať aj na fotke z Brnenského večerníka.


Aleš Bílek

Aleš Bílek
Členem od: 09.08.2017
Příspěvků: 2

10. srpen 2017 09:38:49

Díky chlapi happy


radek holba

Členem od: 23.04.2015
Příspěvků: 22

12. srpen 2017 14:12:10

Laňák v Bzenci


Tomáš Kazecky

Členem od: 22.07.2015
Příspěvků: 35

20. srpen 2017 22:58:21

Kde to je?

Bagry......bagry.....


Tomáš Kazecky

Členem od: 22.07.2015
Příspěvků: 35

20. srpen 2017 23:03:57

Bagry......bagry.....


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

26. srpen 2017 16:49:09

pro Aleše Bílka a Tibora M:fotka Aleše B. z 9 srpna je Rypadlo klasické E 25 (žádný Unex 302 ani 303),s ev.č 254 které zakládá na výsypce Smolnice,nad Palivovým kombinátem Vřesová,patří Sokolovské uhelné společnosti,a moje 4 fotky na předchozí stránce z 27.ledna jsou z opravy tohoto stroje(výměna nabíracího zařízení)pak v dubnu při plánovaných opravách po zvednutí spodní stavby,byl vyměněn ozubený věnec otoce a podvozku,válečkový věnec,královský čep a uložení středu(otočný čep s pouzdrem)Tímto uložením středu se liší E 25 od Unexů,které mají uložení středu dvěma ložisky-radiálním a axiálním.Rovněž systémem výsuvu-Unex má protiběžná lana,E 25 má na násadě lžíce hřeben pro výsuv.Foto z dubnových oprav mohu přiložit,pokud bude zájem.zdravím..


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 367

26. srpen 2017 20:50:53

Pane T, ďakujem za ozrejmenie rozdielov medzi E-25 a Unex! Priznám sa, že "unexy" som doteraz rozlišoval iba podľa tvaru strojovne. Teraz vidím, že aj tieto stroje treba rozlišovať podľa viacerých znakov, takpovediac komplexne. Tak aj E-25 som doteraz rozpoznal iba podľa zaobleného "skleníka" kabíny strojníka a zaoblených hrán strojovne.
Myslím, že o foto z opráv máme záujem viacerí. Ďakujeme!

Foto TASR


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

27. srpen 2017 07:54:56

Rozdílů je více,Unex 303(jako jediný má prodlouženou kabinu) má pásové brzdy pojezdůKdežto E 25 a Unex 302 brzdící kladiva,rozdílný je i rozvod vzduchu na pojezdy,ale hlavní poznávací znamení Unexů je,že mají na konci násady od lžíce 2 menší rolny,na protiběžná lana výsuvu a zásuvu,a na lžíci dvě samostatné rolny uložené v závěsech,kdežto E 25 na konci násady nemá nic,a závěs je jeden v prostřed lžíce,a posuv násady zajištuje hřeben a pastorek-viz fota z ledna
fotky z oprav dodám co nejdříve.zdravím


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

27. srpen 2017 08:03:45

Unex 303.Zde je vidět rozdíl oproti E25-na špičce násady rolny,na výložníku lanový buben výsuvu,a protiběžná lana(délky 39 a 20 m) ovládají přez rolny výsuv a zásuv,lžíce,žádný hřeben ani pastorek


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

27. srpen 2017 08:11:33

Nabírací zařízení E 25,hřeben na spodní straně násady,vedení násady s dírou pro pastorek,a jeden závěs pro zdvihové lano,uprostřed,s 2 rolnami na jedné hřídeli.


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

27. srpen 2017 19:59:28

Něco z oprav


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

27. srpen 2017 20:01:44

zdvih stavby


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

27. srpen 2017 20:03:12

vyjetí podvozku


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

27. srpen 2017 20:04:43

vyjetí podvozku před výměnou ozub.věnce otoče s královským čepem


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 367

27. srpen 2017 20:33:11

Pane T, ďakujem! To je vidieť, kto robí s bagrami (pan T) a kto len teoretizuje od počítača (ja happy ).
Ešte prosím, pane T, na čo slúžila "vec" na výložníku vyznačená na foto? Na niektorých bagroch E-25 to bolo, na niektorých nie.


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

27. srpen 2017 20:59:59

Tak to opravdu nevím,pokud myslíme tu konstrukci pod špičkou výložníku,u nás v záp.čechách to žádné lopatové rypadlo nemá.Nevím odkud je ten obrázek,za mnoho let co se pohybuji kolem lopatových rypadel,jsem to neviděl-ale je to klasické nabírací zařízení s hřebenem a jedním závěsem,takže E 25.Možná nějaká úprava pro export,tyto stroje sloužily a slouží,dle informací krom Slovenska také v Polsku,Maďarsku,Ukrajině,Moldavii,snad i Vietnam...Jinak popis: lžíce(obsah 2,5 m krychlového-odtud název E 2,5),otevřená klapka s táhly,nad ní závěs lžíce,násada s hřebenem.
Dvě malé rolny na špičce(v kroužku nahoře, slouží k držení a manipulaci zdvihu výložníku lanem o délce 68m ukotveným v podlaze strojovny.
Kdo se zajímá o rypadla jako vy,tak nezáleží zda je teoretik,či praktik.


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

27. srpen 2017 21:45:54

Na ukázku-mechanická část výsuvu nabiracího zařízení Unex 302 a 303-
Motor 500V s kroužkovou hlavou pohání přez spojku s brzdou-ovládanou eldrem -výsuvovou převodovku,kde výstupní drážková hřídel vede do lanového bubnu výsuvu na ktrerém jsou protiběžná lana,která přez kladky ovládá výsuv a zásuv lopaty.Prokluzu brání lamela vložená do bubnu(viz matky M30)
Poznávací znamení Unexu-rolny na špičce násady


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 367

28. srpen 2017 13:29:10

Pane T, ďakujem!


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

28. srpen 2017 20:32:09

Mechanická část výsuvu E 25-brzdící ústrojí.Mechanická část(brzdové ''pakny'' i ovládací táhla od eldra se trochu liší od Unexů)


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

28. srpen 2017 20:39:37

zleva:mezikolo posuvu(poháněné pastorkem z výstupní hřídele výsuvové převodovky,dále hřídel předlohy posuvu s kluznou brzdou(2 části spojené svorníky M 24 a pružiny s miskami),uplně vpředu dutá pastorková hřídel,uložená v pevné plné vnitřní hřídeli s dvěma pouzdry.Na pastorek se pak nasadí kompletní lžíce s vedením násady , a násadou s hřebenem.Otáčením pastorkové hřídele,se lžíce vysouvá nebo zasouvá-úplně jiný systém než Unex,a taky náchylnější na poruchy.
úplně vpředu vlevo bubínek s klapkovým lankem(pr.16mm),na otvírání lžíce
Namontované vedení násady,s pohledem vepředu,a jako by navazovalo na tento obrázek je v mém minulém příspěvku na předchozí straně ( 27. leden 2017 20:28:30)
obrázek po opravách:kompletní výměna mechanismu posuvu


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

04. září 2017 18:27:12

Bagr ve verzi drapák,nakládka uhelného mouru.Ve spolupráci s adminem budou i odkazy na videa.


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

04. září 2017 18:27:37

ještě jedna fotka


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 367

06. září 2017 19:16:53

pane T, ten bager s drapákom je teda E-25?


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

07. září 2017 21:18:31

Nedá se říci že úplně E 2,5 protože to je označení obsahu lžíce,a ta tu není,je tu koš.Ale podvozek a uložení středu pro otáčení+ otočová převodovka je stejná.Stejný je i hlavní motor ,trafo,kompresor ,kabina i elektrovýzbroj.Ovšem lanový buben pro zdvih je dělený,dvojitý,i všechny komponenty jsou zdvojené(dvě brzdy zdvihu,dvě pásové spojky zdvihu,dva posilovače,a dvě lana na bubnu zdvihu)-každé jiné,a to kvůli tomu,že jednno slouží na zdvih-spuštění koše,a druhé pro otvírání-zavírání koše.vcelku komplikovaná část strojovny.A příhradový stožár místo výložníku.příště vyfotím strojovnu.
krátké video:


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

07. září 2017 22:11:17

Transport Unexu 303 po opravách na určené místo,po měkkém terénu,po ''matracích''


pan T

Členem od: 08.09.2015
Příspěvků: 78

07. září 2017 22:14:14

Nakládka do vozů,Unex 303


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 367

20. říjen 2017 13:20:51

Rozhejbávání 1m3 drapáku RY1 v Solvayových lomech


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30.03.2009
Příspěvků: 367

20. říjen 2017 13:21:32

Idylka v Solvayovych lomech


Přidat příspěvek k tématu

Správně mířit
reklama