Téma: Lanove bagry
Autor
Zpráva
28. září 2010 06:03:53
Parádna práca pána Kolomého !!!
29. září 2010 14:45:02
Prosím o sdělení jestli má někdo manipulační řád pro vlečný kabel k rýpadlu E303. (manipulace s kabelem za vypnutého i zapnutého stavu.
Předem děkuji.
Josef Novák
02. říjen 2010 16:38:48
Zajímavá otázka. Při tahání kabelu po šutrácích v lomu musí docházet k brzkému poškození jeho izolace. Jak s s ním tedy zacházet, aby vydržel déle než krátce? Elektrický bagr jsem při pohybu nikdy neviděl.
17. říjen 2010 11:41:27
Dalsi supr video o renovaci te D-500. Kazdopadne to musi byt fakt rehole to dat cely dohromady Mimochodem koukam, ze je to zatim v modre barve jako nemecky rypadla Menck -to je i puvodni barva te D-500? Jeste bych se chtel zeptat, jestli nekdo nevi jak je to momentalne s tou pripravovanou knizkou o lanovych bagrech u nas? Doufam, ze se to povede dovest do zdarneho konce Diky za odpoved!
28. říjen 2010 18:05:20
Ako sa taha el.kabel ,aby sa neposkodil?
Nic tazke,ked som robil na strkovni tak sme si vyrobili kvazi "sane" a kabel sa pekne tahal.
29. říjen 2010 09:00:01
Tento obrázok som tu už zverejnil ako Ry-151. Všimol som si, že pracovné zariadenie však nezodpovedá zobrazeniu z katalógu ND. Mýlia sa pamätníci, ktorí mi dali fotografiu (ale aj Katalóg ND), v identifikovaní rýpadla? Pritom tvar podvozka a otočného zvršku zobrazeniu z katalógu ND zodpovedá. Alebo sa prac. zariadenia dali kombinovať a zamieňať z iných typov?
07. listopad 2010 13:00:36
Ještě obrázek z jedné knížky co jsem našel na těchhle stránkách:http://www.zelenka-veterani.cz/katalog/1
Nebyl jsem bohužel schopnej zjistit ze které té publikace to je
09. listopad 2010 20:11:48
http://www.baggerundbahnen.de/einsatz-skoda.htm
Ry-151 v Erdingu (Nemecko), ešte tam stojí, ale už nie je v prevádzke - napísal mi autor fotografie Frank Pfeiffer.
A nie je to náhodou ten istý stroj, ktorý uviedol Kristian Kraevski 15. 2. 2010?
09. listopad 2010 21:45:56
Ahoj ta fotka je z Podkrušnohorského technického muzea, mezi Mostem a Litvínovem. Exponát tam stále je a i mnoho jiných
http://www.ptm.cz
09. listopad 2010 21:59:02
Petr Kunz : ďakujem!!! A "litvínovští" alebo "mostečtí", foťte!!!
10. listopad 2010 19:56:36
Rýpadlo Škoda D 15, fotené v r. 2002. Neskôr bol spolu s iným strojom (Menck&Hambrock Md) zošrotovaný.
Frank Pfeiffer mi napísal:
"Hallo Tibor,
der Bagger stand in 97268 Kirchheim, Deutschland. Ich habe ihn am 11.05.2002 fotografiert. Später – ich weiß nicht, wann genau – ist er dort zusammen mit einem Menck & Hambrock Md verschrottet worden.
Viele Grüße, Frank"
Priznám sa, o existencii typu D 15 som ani netušil.
http://www.baggerundbahnen.de/menck-skoda.htm
29. listopad 2010 11:16:07
Aby to tu nezamrzlo...
http://baggergalerie.blogspot.com/search/label/Skoda
22. prosinec 2010 18:11:28
Lanové rypadlo na pásovém podvozku německé značky WESERHÜTTE, typ SW 141 BH o hmotnosti 50 t, byl dodán tento měsíc do pískovny Kratonohy.
Více foto tohoto zajímavého stroje najdete zde: http://www.kasto-tabor.cz/fotogal...nove-rypadlo-weserhutte-sw-141-bh/35
http://www.kasto-tabor.cz
30. prosinec 2010 18:17:38
Tibr M nasiel by sa ne teba mail? Dik
02. leden 2011 17:13:23
Zdravím Vás, dnes jsem v televizi viděl snímek Indiáni z Větrova (1979) Je to o partě kluků a jejich bitkách, které provádějí v pískovně. Za nimi stojí lanový bagr, celé odpoledne se ho snažím typově lokalizovat. Dle porovnání s mladějovským podvozkem mi z toho vychází jediná možná, a to Škoda D500. Oproti Mladějovu má hloubkovou lopatu.
Jelikož D500 stále není ani na jedné fotce, nevím to přesně. Ani na mladějovských stránkách není foto celého bagru, třeba převoz z lomu atd.
Film se dá stáhnout zde
http://www.ulozto.cz/hledej/?q=indiani+z+vetrova
Pokud má tedy někdo chuť, může mi pomoci s určením stroje a možná i získat první foto D500, má tam vybledlou červenou barvu. Nejde mi však video vyfotit.
Letmo se mihne bagr na začátku, dále je lépe vidět asi uprostřed filmu, a nejlépe na konci.
Tak nashle a teším se na avizovanou knihu o bagrech.
04. leden 2011 07:00:11
Stiahol som si film, niečo som pozrel - na tých záberoch, ktoré som zhliadol, sa mi zdalo, že by to mohol byť - podľa tvaru kabíny niektorý Ry. Buď Ry-100, alebo Ry-151. S určitosťou by to vedel určiť asi iba pán Kolomý z mladějovského múzea. Farba sa mi videla skôr žltá ako červená. Žiaľ ani mne sa nepodarilo odfotiť zábery z filmu (používam Zoner).
Fotku mladějovskej Škody D-500 som našiel tu:
http://www.viktorio.net/old/work/text/
Je to článok o prevoze rýpadla z Litic do Mladějova - v časti "Příběh pana Vencla"
04. leden 2011 12:07:49
No na RY 151 to nevypadá, to jsem již prozkoumal. RY 100 vůbec neznám, podkladů je více než málo. Za to foto díky, je to úplně něco jiného. Je pravda, že s RY 151 to má hodně shodných prvků, je to určitě stejná řada, ale 151čka to není. Snad se objeví další podklady.
04. leden 2011 13:59:23
Áno Vladimír, uznávam, Ry to nie je. Podarilo sa mi odfotiť mobilom priamo z monitora pri zastavení filmu niekoľko záberov, kvalita je viac než mizerná, dá sa však rozpoznať tvar kabíny strojníka aj strojovne. Na kabíne predná spodná stena silne negatívne sklonená, na ľavej strane dve okná, resp. okno rozdelené zvislým stĺpikom - to by znamenalo D-141, ale vrch kabíny strojníka v jednej línii so strojovňou - to podľa mňa D-141 vylučuje. Alebo boli rôzne úpravy..., alebo to môže byť niečo úplne iné... Každopádne veľmi zaujímavá hádanka.
04. leden 2011 15:16:46
Našel jsem tam shodné detaily jako na RY 151, je to asi z jednoho hnízda, jen nevím co je to za typ a jak vypadá z druhého boku. Rád bych to udělal jako model.Bezpečnostní pokyny na dveřích jsou po slovensky.
Každopádně co jsou na foru černobílé fotky, tak se to neshoduje. Jako výrobce mne napadá Podpolianske strojárne Detva. Třeba Ondro napoví.
05. leden 2011 11:11:59
06. leden 2011 09:15:47
...vrátim sa k záhade od Vladimíra: na obrázku je list z akéhosi "katalógu" strojov, na ňom popis a foto rýpadla D-101 (za predpokladu, že foto nie je len ilustračné, ale naozaj zodpovedá popisovanému typu). Tvar kabíny by mohol zodpovedať stroju z filmu "Indiáni... ", hoci na obrázku nie je zreteľné ľavé okno. No a označenie D-101 sa niekedy uvádza spolu s označením Ry-100, napr.: http://www.hornictvi.info/prirucka/technika/uhli.htm , tabuľka "Parametry lopatových rýpadel vyráběných v ČSSR do roku 1989" na uvedenej stránke asi v polovici.
06. leden 2011 10:33:03
No super, zdá se, že je to ono. Také mívali na oknech odklápěcí kryty, proto možná nejsou vidět.
Bohužel pohled z druhé strany chybí. Dám ještě jedno foto, mělo by to být rýpadlo podobného typu, jsou tam ale zase rozdíly v detailech. Zajímalo by mne, zda tato rypadla procházela také inovacemi a měnila se částečně jejich vizáž, nebo se dělal jeden typ po celou dobu.
Ta tabulka je hezká. Jen na posledním řádku jsou ty hodinové výkony hloupost, za hodinu se dá narýpat tak 50 m3. To je ale vedlejší.
Díky za snahu.