Osmitunové midirypadlo Komatsu PC88MR-6 sází na technické parametry

Komatsu Utility Europe uvedlo na trh pásové midirypadlo PC88MR-6 o hmotnosti 8274 - 8810 kg. V nabídce střídá PC78MR-6 o stejné hmotnosti a technické parametry jednoznačně hovoří pro novinku.

Jako všechna rypadla řady MR, má i Komatsu PC88MR-6 modulární konstrukci, která snižuje počet náhradních dílů napříč jednotlivými typy. Výložník je umístěn na otočném kozlíku, v nabídce jsou tři délky násad a přídavné protizávaží. Novinkou je možnost volby dvoudílného výložníku. V kombinaci s krátkou zádí působí tato kombinace lákavě, ale je třeba si uvědomit, že 300 kg navíc má nezanedbatelný vliv na stabilitu stroje a zcela se vytratí efekt přídavného protizávaží o hmotnosti 215 kg, které v porovnání s výložníkem působí na mnohem menší páce.

Čtyřválcový přeplňovaný motor Komatsu S4D95LE-3 o objemu 3,26 l s přímým vstřikem disponuje značným výkonem 51 kW, který vynikne zvláště v porovnání s předchůdcem PC78MR-6, jenž měl pouze 40,4 kW. Hydraulický systém CLSS (Closed Load Sensing System) obsahuje stavitelné axiální pístové čerpadlo, které vhání olej do hydraulických válců výložníku, násady a lžíce, stejně jako hydromotorů pojezdu. Druhé, tentokrát jednoduché zubové čerpadlo, má na starosti pouze otoč a radlici. Všechny pohyby rypadla se oproti předchozímu typu zrychlily o 3 - 16 % (maximální hodnota platí pro otoč). Strojník má k dispozici 2 hydraulické režimy - Power pro maximální výkon a Economy pro příznivou spotřebu.

Podvozek je standardně osazen ocelovými pásy šířky 450 mm. Můžete mít však také ocelové pásy šířky 600 mm, gumové pásy nebo pásy s označením Road Liner, obojí šířky 450 mm. Road Linery jsou gumové pásy s ocelovou výztuhou a možností výměny pouze poškozeného segmentu namísto celého pásu. Oproti klasickému gumovému pásu je údajná životnost Road Lineru téměř dvojnásobná.

Vstup do kabiny je i díky posuvným dveřím naprosto bezproblémový. V kabině na obsluhu čeká dobrá ergonomie a vytknout můžeme jedině absenci odkládacích prostor. Jedna síťka pro návod k obsluze to nezachrání. Na rozdíl od PC78MR-6 není ve střeše vyklápěcí okno, ale pouze pevné, chráněné mříží.

Servisní přístup je díky rozumně umístěným komponentům a vyklápěcím panelům kapoty velmi dobrý. Problémy může činit pouze nalévání nafty. Sdružení S.L.K. Group z Ondřejova, které tento stroj jako první v ČR zakoupilo, si za tímto účelem vyrobilo speciální trychtýř. Mazání podkopového zařízení je vyžadováno každých 250 Mh, kromě lopaty, kde je to 100 Mh.

Komatsu PC88MR-6 má i svou kolovou variantu, která nese označení PW98MR-6. Kompaktní stavební stroje vyrábí Komatsu v Itálii, kde v roce 1996 získalo plnou kontrolu nad firmou FAI.

Komentáře

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.