Recenze

Co je to za bagr? Pásové rypadlo Hitachi Zaxis 225USRLC-3 Chameleon působí se svou speciální násadou trochu zvláštně. Smyslem tohoto provedeni je velký hloubkový dosah při velmi malé prostorové náročnosti. Stroj je určen pro nasazeni ve městech, pro opravy podzemní infrastruktury, pro výkopy hlubinných základů, pro práce pod vodou apod.

V červnu uspořádalo Volvo ve švédské Eskilstuně mezinárodní tiskovou konferenci, na které byl poprvé v Evropě představen novinářům z celého světa prototyp hybridního nakladače Volvo L220F Hybrid. Za Českou a Slovenskou republiku přijaly pozvání bagry.cz.

Dánská firma Hydrema produkuje rypadlonakladače, které jsou dvakrát dražší, než běžný traktorbagr, a přece se najdou firmy, které si je pořídí. Čím to je? Rozhodl jsem se jeden z aktuálních strojů Hydrema prozkoumat a přiblížit uživatelům běžných traktorbagrů.

Tento smykem řízený nakladač má pozoruhodný osud. Nejdříve Číňané „pro inspiraci“ nakoupili pár Locustů 750. Kvůli zabudování čtyřválcových motorů celý stroj rozšířili, prodloužili zadní část a nasadili větší kola. Stejně tak zapracovali na interiéru kabiny, provedení výložníku a dalších drobnostech.

Mezi evropské dodavatele dozerů se po delší době vrátila firma Case. Přestože má z čeho čerpat (už v roce 1956 se spojila s firmou American Tractor Company, aby představila svůj první pásový dozer), sáhla po osvědčeném dozeru z mateřského koncernu CNH.

Po roku 2001, kedy bol v PPS Detva inovovaný výrobný program stavebných strojov a vysokozdvižných vozíkov, došlo v dôsledku zlej ekonomickej situácie k prudkému útlmu finálnej výroby vlastných strojov a v roku 2003 došlo k jej úplnému ukončeniu, aby jej kapacity vyťažili kooperácie. Z chýrnych strojární sa stala obria zvarovňa.

Když v roce 1955 Volvo poprvé představilo koncepci kloubového dampru, nikdo ze švédských konstruktérů netušil, jak tento stavební stroj změní nejen sám sebe, ale i celý svět. Kloubové dampry se používají jako efektivní přepravní prostředek na vzdálenosti přepravy od 120 do 1200 metrů. Jsou ideální všude, kde ostatní přepravní prostředky selhávají, a to především tam, kde je potřeba převézt velké objemy materiálů v náročném terénu a v co nejkratší době.

Provozní hmotnost 31380 kg, překlopná síla 20430 kg při plném zatočení, standardní objem lopaty 5,5 m³ jsou základní charakteristiky stroje. Použití hydrostatiky u takového nakladače bylo ještě před pár lety nemyslitelné. Bylo však jisté, že pokud se tak stane, bude se na dotyčném nakladači vyjímat logo Liebherr, průkopníka v oblasti hydrostatických pohonů. Po testování začal Liebherr dodávat na trh svůj největší kolový nakladač, model L 586.

Manitou Maniscopic MT 1840 Privilege s výškovým dosahem 17,5 m střídá dnes už nemoderní Maniscopic MT 1740. Co se změnilo a co zůstalo při starém?

Švédská firma Dynapac vstoupila na pole samojízdných stabilizačních fréz nepřehlédnutelným typem DS 400. Moderní, dynamicky nahrbený design ve spojení s jasnými firemními barvami výrobce na sebe spolehlivě poutá pozornost. O co se vlastně jedná?