Kolové rypadlo Mecalac e12: První foto

První kompaktní kolový bagr na světě poháněný pouze elektřinou.

Komentáře

Předchůdce – Zatímco před devíti lety stačil k upoutání pozornosti návštěvníků pařížského veletrhu Intermat prototyp 12MTX Hybride s hybridním pohonem, nový Mecalac e12 už žádný spalovací motor nemá.

Bagr jede čistě na baterky, konkrétně na lithium-železo-fosfátové akumulátory (LiFePO₄), které poskytla firma Powertech.

Akumulátory svým objemem zabírají celý jeden kubík prostoru v podvozkové části. Jejich celková hmotnost je 1650 kg. Vystačí na 8 hodin provozu a pak se musí 6 až 7 hodin nabíjet. Díky 3 tisícům nabíjecím cyklům by originální akumulátory měly vydržet po celou dobu životnosti stroje.

Akumulátory dodávají energii dvěma na sobě nezávislým elektromotorům. Jeden přes převodovku otáčí hnacím hřídelem, druhý roztáčí hydraulické čerpadlo, které vhání olej do pracovního okruhu, otoče a kloubového řízení.

Výrobcem obou elektromotorů a proudových měničů je Parker.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.