reklama
Renomag
reklama

Nekomerční články

Traktorbagr - velmi často používané označení pro rypadlo-nakladače - nám zároveň prozrazuje, jaká koncepce je v tomto segmentu stavebních strojů nejpoužívanější. Jedná se o uspořádání, které vychází ze zemědělského traktoru.

Do doby prvních skutečných rypadlonakladačů byly k dostání pouze zemědělské traktory s dodatečně navěšenými lopatovými konstrukcemi prodávanými zvlášť a s oddělenou zárukou. Problém byl v tom, že tehdejší traktory nebyly uzpůsobeny pro osazení dvou přídavných zařízení.

Nové nakladače od Atlas Weyhausen se velikostně téměř kryjí s dosavadními členy ucelené řady nakladačů, jež se vyrábějí nadále. Mají však mezi nimi své místo, poněvadž budou plnit roli specialistů na manipulační práce díky své kinematice.

Volvo BL61 k nám přijíždí ze severu, nikoliv však ze Švédska, nýbrž z polské Vroclavi, kde Volvo už delší dobu vyrábí autobusy a od roku 2002 také rypadlonakladače BL71, jejichž vývoj započal v roce 1998.

Starší pásové minirypadlo často bývá elegantním řešením oproti zažitému podkopovému zařízení připojenému ke smykem řízenému nakladači. Zatímco však starý smykem řízený nakladač UNC a Locust s motorem Zetor vám opraví v každé větší stodole, minirypadla vyrobená v západní Evropě a Japonsku u nás takovou hustou "servisní síť" nemají.

Pokud sháníte starší smykem řízený nakladač, s největší pravděpodobností se bude jednat o nakladač slovenské výroby UNC 060, UNC 061, Locust 750 nebo Locust 752, případně český Bobek 760 nebo novější typy od Novotného.

Komatsu nyní představuje modernizované dozery střední velikosti D61 EX-15 a D61 PX-15 (bahenní provedení s dlouhým podvozkem a širokými pásy).

Nejdříve si řekněme, jak takové kladivo funguje. Předně musí být nosič (rypadlo, nakladač,...) vybaven přídavným hydraulickým okruhem pro kladivo.

Tato žhavá novinka dánského výrobce vyráběná v Německu bývalými zaměstnanci u nás dobře známého Weimaru je předzvěstí celé nové řady kolových rypadel, která bude obsahovat kromě M1400C také modely M1520C a M1700C.

Když před dvěma lety odešlo Hitachi od CNH, obsadilo vzniklou mezeru v portfoliu značek patřících do CNH japonské Kobelco. Do té doby užívaná značka Fiat Hitachi se logicky změnila na Fiat Kobelco.

Bagrem jak tužkou po pravítku
reklama